Saturday 19 July 2014

CDM 25 (KIKI), STEERING LOCK...WHAT EVER

 
Assalamualaikum...hah..nak tergelak pun ada...geram pun ada..meluat pun ada....hei!...aku pun tak faham dengan perangai manusia ni...bila aku tengok video...terkezut badak aku...perempuan melayu, bertudung, di bulan mulia Ramadhan  Al Mubarak...ish..ish..ish.  mabuk ka...atau di bawah pengaruh dadah. ...macamla nak bawa kereta tu pergi kubur sama...  
 
 Dulu masa aku kerja kat Hospital..ramai perempuan dok jerit macam tu bila lambat dapat jumpa doctor...ooo..rupanya pt psikatri...takpa la dia ada penyakit...nak jerit2 pun dia tak heran sebab dia berpenyakit....lepastu masa aku dok buat praktikal dan internship kat Jabatan Psikiatri dan Kesihatan Mental Hospital pun lagi lah banyak aku jumpa orang macam ni...aku boleh terima lagi sebab diaorang  memang sakit   tapi mak cik Kiki ni sakit juga ka?......Astagfirullah
 
Bila manusia dah rasa mereka dah berjaya dan memiliki segalannya...(kononnya la..perasan kut)
.mereka mula lupa status hamba, hamba kepada Allah....depa jadi riak, sombong....angkuh....sampai lupa nak jaga maruah diri, bangsa agama. Padanla hang kena belasah dalam media (saja)
 
Hoi mak cik aku pun bukan baik sangat....tapi.....semoga Allah bagi hidayah kat hang la no..
 
Itu satu hal..
 
Tiba-tiba  muncul pula radio Era..dulunya terkenal dengan siaran iklannya lebih banyak dari informasi.......kononnya nak bagi peluang Si makcik Kiki minta maaf kat Uncle yang kena bully tu....adoyai..disinilah  tahap kegeraman aku meningkat...
 
Uncle tu kata "saya orang kristian katolik'...kami di ajar untuk memaafkan orang...(lebih kurang macam tu la maksud dia).....terus terang aku tak salahkan uncle tu sebab dia rasa dia buat dan cakap benda yang betul dan dituntut oleh ugama dia...
 
Tapi "please read between the line'....
Aku rasa hina sangat Islam ni
Aku rasa rendah sangat Islam ni
Aku rasa kolot sangat Islam ni
 
 
Apakah Islam tidak mengajar kita memaafkan semua orang.....Ya Allah..
Apakah Islam tidak mengajar kita............hampa pikirla sendiri
 
Geram sungguh aku kat mangkuk-mangkuk hayun ni...
Kalau nak cari publisiti pun janganlah sampai gadai maruah agama...
Hampa dok berbangga pulak no...
 
Sorry lah bro...ini  apa yang aku rasa...orang lain aku taktau la....mungkin aku pun teremosi macam mak cik Kiki.....semoga Allah memberi hidayah kepada kita semua
 
Nasihat aku...berfikir dulu sebelum berkata(buat)..jangan dan berkata (buat) baru terfikir apa yang di kata...(buat)....Nauzubillah.
 
Allah Maha Mengetahui..segalanya...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

No comments:

Post a Comment

Keajaiban Menderma

  Dalam 1 program TV di Amerika, pengacara siaran tersebut mengiklankan tentang seorang pesakit yang memerlukan pembedahan segera yang berha...