"JOM! KITA DAULATKAN AL QURAN DAN SUNNAH"

" Sembahyang itu tiang agama. Barang siapa mendirikannya maka sesungguhnya ia telah mendirikan agama dan barangsiapa meninggalkannya maka sesungguhnya ia telah merobohkan agama." (Hadis riwayat Baihaki dari Ibnu Umar)

"Ya Allah Sekiranya Hari Ini Merupakan Hari Terakhir Kami, Kau Akhirilah Kalimah Kami Dengan Kalimah لآ اِلَهَ اِلّا اللهُ

Sesungguhnya aku menasihati kamu bukan bererti akulah yang terbaik di kalangan kamu. Bukan juga paling soleh di kalangan kamu. Kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya, seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna. Nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan.

-Imam Hassan Basri-

ILMU ITU UMPAMA BARANG KESAYANGAN KITA YANG HILANG, IANYA PERLU DICARI KERANA IA ADALAH HAK KITA
Imam Al Ghazali

Monday, 7 July 2014

PANTAI MERDEKA



Dulu zaman kanak-kanak aku...Pantai Merdekalah tempat tumpuan keluarga untuk berkelah...terutamnya hari cuti ....al maklumlah mana ada 'theme park' lagi masa tu.  Aku ingat lagi aruah mak aku akan masak bekal kaw-kaw punya.....sebuah kereta penuh kami sekeluarga bersama tok (nenek ), chik dan chu aku...seronoknya tak terhingga berkelah ramai-ramai ...makan bawah pokok, mandi laut, sewa pelampung...lupa dunia  la..
Tapi zaman dah berubah.....Pantai Merdeka dan tak semeriah dulu...


Baru sampai tengah dok check in bilik...

Dinner free....ditaja....haaa





Morning walk....damai...tenang...sejuk.....nyaman











Keluarga 3 suku



Depan bilik khas Tuanku Sultan Kedah


Breakfast simple ja


Orang dah tak mandi laut bila mai Pantai Merdeka...depa mandi kolam pulak






Hari Keluarga BKUB JKR






Kawan-kawan yang  'sporting'






Ucapan






Cabutan bertuah







No comments:

Post a Comment