Monday 25 December 2017

Keriang Hill Resort, Alor Setar




Assalamualaikum,  Saja la nak tolong promote resort ni....
Kelmarin cuti krismas 25.12.2017, kami anak beranak mulanya bercadang nak pergi 'lunch' kat situ, tapi takut tak beroperasi pada hari cuti.....lalu kami pun pi la makan kat tempat lain.  Lepas makan kami terus ke Keriang Hill Resort....haaa lawaknya sebab inilah kali pertama kami pergi walaupun dekat dengan rumah.

Cuaca yang mendung menambahkan lagi kecantikan resort yang berada di kaki gunung Keriang ni.
Bila sampai kami pun teruja terus pergi berlegar-legar dan mengambil gambar di kawasan dalam resort.....kami buat macam kampung bapak kami yg punya....maklumlah senibina resort ni banyak bercirikan rumah melayu traditional.... memang cantik dan unik....dikelilingi pula oleh sawah padi yang menghijau dan terbentang luas.........Udara sejuk dan segar.......
MasyaAllah indahnya ciptaan MU

Sebenarnya kalau kita tak menginap disitu tak boleh masuk ke kawasan resort.....ada seorang brother (staff) datang kejar kami dengan basikal.......dia bagitau kat kami dengan lemah lembut...tak boleh masuk kawasan resort bang...cuma dihadkan kawasan tertentu sahaja ....sorry ya.  
Katanya ada keluarga kerabat Diraja Johor dan beberapa orang artis sedang menginap di resort tu.

Maka tak sempat la kami meneroka kesemua kawasan didalam resort ni....katanya ada pool untuk mandi. Ini saja lah gambar-gambar yang sempat kami anak beranak ambil.




























     Kelihatan Muzium padi di seberang sungai dan jalan...ramai juga pengunjung masa cuti-cuti sekolah ni...nampak parking penuh.
                             







Pada yang suka kesunyian dan kedamaian dan suasana di kaki gunung boleh la datang menginap disini...boleh hilang kan stress bila tengak pokok-pokok hijau dan gunung batu kapur ni.
Ada juga yg buat tempahan untuk majlis-majlis terutama kenduri kahwin.....dan lain-lain
Ada sebuah restoran PUTERI didalam resort ni.....maaf la kami tak cuba pun pergi makan kat situ.
Ok semoga ia memberi manfaat kepada kita semua. Wassalam.

No comments:

Post a Comment

Keajaiban Menderma

  Dalam 1 program TV di Amerika, pengacara siaran tersebut mengiklankan tentang seorang pesakit yang memerlukan pembedahan segera yang berha...